منتديات الدرجلى


    فوائد الزوجة النكدية

    شاطر
    avatar
    Eng.Najeh
    درجلى جديد
    درجلى جديد

    عدد الرسائل : 92
    العمر : 38
    العمل/الترفيه : مهندس معماري
    تاريخ التسجيل : 08/08/2009

    فوائد الزوجة النكدية

    مُساهمة من طرف Eng.Najeh في الإثنين ديسمبر 28, 2009 4:54 am

    من يعتقد ان الزوجة النكدية ليس لها فوائد فهو مخطئ

    فللزوجة النكدية فوائد كثيرة ومن أهمها:



    تجعل لسان الزوج رطب بذكر الله

    طول اليوم قاعد يدعي حسبي الله ونعم الوكيل



    تساعد الزوج على غض البصر لأنه سوف يكره صنف الحريم



    تساعد الزوج على صلة الرحم

    لأنه على طول هربان عند أمه



    تساعد الزوج على أن يحافظ على وزنه ورشاقة جسمه

    لأنه دائما ً نفسه مسدودة عن الأكل



    وأخيراً ،تجعل من زوجها رجلاً عظيماً

    فبسبب قرفه وزهقه منها ، سوف يقضي وقتا ً أطول في العمل

    مما يجعله إنسانا ً ناجحاً في عمله ويحقق المثل القائل:

    "وراء كل رجل عظيم إمرأة"
    avatar
    بشار
    Admin(درجلى ماسى)
    Admin(درجلى ماسى)

    عدد الرسائل : 1086
    العمر : 37
    الموقع : www.eldargaly.alafdal.net
    تاريخ التسجيل : 25/12/2008

    رد: فوائد الزوجة النكدية

    مُساهمة من طرف بشار في الإثنين ديسمبر 28, 2009 7:13 am

    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    ههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    هههههههههههههههههههههههههههههههه

    ههههههههههههههههههههههه

    ههههههههههههههههههه

    هههههههههههههههههه



    موضع رائع تسلم ايدك ههههههههههههههههههههههههههههههه
    افادك الله
    avatar
    Eng.Najeh
    درجلى جديد
    درجلى جديد

    عدد الرسائل : 92
    العمر : 38
    العمل/الترفيه : مهندس معماري
    تاريخ التسجيل : 08/08/2009

    رد: فوائد الزوجة النكدية

    مُساهمة من طرف Eng.Najeh في الإثنين ديسمبر 28, 2009 1:36 pm

    تسلم يابشـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــار
    avatar
    الملاك الباكى

    عدد الرسائل : 53
    تاريخ التسجيل : 08/12/2009

    رد: فوائد الزوجة النكدية

    مُساهمة من طرف الملاك الباكى في الإثنين ديسمبر 28, 2009 2:42 pm

    ماشى ماشى


    طب رائيك ايه فى الزوج النكدى


    فواااااااااااااااااااااااااائد الزوج النكدى
    اولالالالالالالالالالالالالالالالا

    دايما الزوجة بتكون فى حالة تغيير جو مستمر

    والله ما انا قعدالك فيها لحظة واحدة

    دايما طفشانه عند ابوها وامها

    ثانياااااااااااااااااااااااااااااااا

    التضرع الخالص الى الله


    روح يا بعيد منك لله


    ثالثاااااااااااااااااااااااااااااا

    الراحة
    ابقى قابلنى لو عرفت تعمل حاجة لعيالك وانا مش معااااااااك


    الشخيصية المهمة تظهر


    لما يموت ويجى العزاء

    يا عينى ياجوزى ياللى كنت مدلعتى يامهنننى والناس ربنا يدخله الجنة


    وهيه اللهم يكحمه مترح مراااااااااااااااااح
    بس الحمد لله اخيراااااااااااااااا

    المصروف كله جالى

    وغيره وغيره
    avatar
    Eng.Najeh
    درجلى جديد
    درجلى جديد

    عدد الرسائل : 92
    العمر : 38
    العمل/الترفيه : مهندس معماري
    تاريخ التسجيل : 08/08/2009

    رد: فوائد الزوجة النكدية

    مُساهمة من طرف Eng.Najeh في الثلاثاء ديسمبر 29, 2009 6:46 am

    ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    هههههههههههههههههههههههههههه
    ههههههههههههه
    ههه
    يعني يالملاك الباكي
    تقصدي ان الازواج النكديين هيدخلو الجنه
    ماشي ياستي
    ربنا يحفظنا ويحفظك منهم
    انت شكلك عندك عنصريه جامده
    avatar
    ميرندا
    Admin(درجلى ماسى)
    Admin(درجلى ماسى)

    عدد الرسائل : 375
    العمل/الترفيه : طــــــــالبة
    المزاج : مجنووونه
    تاريخ التسجيل : 22/09/2009

    رد: فوائد الزوجة النكدية

    مُساهمة من طرف ميرندا في الثلاثاء ديسمبر 29, 2009 2:30 pm

    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

    ماشي ياعمو كلامك صحيح بس نااااقص اووووي لانك مذكرتش فوائد الزوج النكدي يلاااا معايا نبلش بالفوائد :::

    إحـــــــــــــــــــــــــــم إحــــــــــــــــــم

    على فكرة الفوائد مشتركه بصو يالللي مبسوطين :

    1- تســـــــــــــاعد الزوجة على صلة الرحم وتغيير جو بدل مهيا مقابله وش البوم 24 ساعه في 24

    يعني هتروح لاهلها وتتبسط معاهم اخر امبساط وتعيش ايام العزوبيه تاني بدل مهيا حابسه نفسها مع وش البووووم


    [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة]


    [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة][وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة][وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة][وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة]


    كمان لما تكون عند اهلها هتعيش بحريه بدل مهوا منكد عليها بكل حاااجه
    وهتلاقي صحباتها ويطلعو يفرفشو ويعملو شوبنق او يسهرو في السينما ويعيشو اخر امبساط وتنام امتى مابدها وتصحى كمان امتى مابدها بدون ماتنام وتصحى على الرعب والنكد اللي هو عاملو
    تانيا :هيا فعلا هتكسب في وش البوووم أجر لانها هتحافظ على رشاقتو ووزنو هتساعدو يعمل ريجيم بالاخص لو كرشو مترين لقدام وبطنو كبير من كتر الاكل وودي النقطه هامه كتير كتير لامور اولها :

    مش هيحتاج يعمل تمارين اويشتري اجهزه لتخفيف الوزن ودي فائده ليه كمان فيه فايده على مستوى الدوله لانها هتساهم برفع المستوى الاقتصادي للدوله وهتزيد من الاقبال على اكل المطاعم ودا هيزيد زي مقلنا من اقتصاد الدوله وهتصبح من دول الهوامييييروكمان فيه فائده ليها هترتاح من الطبخ والنفخ ليه كل شويا وهتشوف نفسها بدل النكد اللي هيا عيشاه
    ....


    وبالنسبه لغض البصر هتكون هيا فعلا عملت خير وبطوله كبيره لانها عملت كدا عارفين ليه ؟؟

    لانها خلتو يكره صنف الحريم يعني عملت خير للحريم كلها عشان محدش من الستات تتظلم معاه ويرجع يعمل معاها وش البوووووم تاني

    [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة][وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة][وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة]


    كمان فائده مشتركه وبشده انو بيخليها تذكر الله بكل وقت وتقول حسبي الله على وش البووووووووووووووووم


    وكمان فائده مهمه لكل الستات هتحافظ على نعومة ايديها وجمالهم لانها مش هتطبخ ولا تغسل ولا حااااجه

    وكمان هترتاح من النق والتذمر وبدل ماتسمع نقووو تسمع عبد الحليم حافظ ولا جناااات ولا اصاله نصري ياسلاااااااااااام عليكي يااصاله بتروقي الدم كتير كتير

    وكمان فيه فوائد كتير وكتير بس الزبده اهم واهم
    avatar
    Eng.Najeh
    درجلى جديد
    درجلى جديد

    عدد الرسائل : 92
    العمر : 38
    العمل/الترفيه : مهندس معماري
    تاريخ التسجيل : 08/08/2009

    رد: فوائد الزوجة النكدية

    مُساهمة من طرف Eng.Najeh في الثلاثاء ديسمبر 29, 2009 3:32 pm

    عنصريه بحته ياميريندا
    ولكن اللهم احفظنا من الزوجه النكديه
    ومن القديم ووالاثر ثبت النكد عن النساء وليس الرجال
    انا مش عنصري طبعا
    لان المرأه هي الام والاخت والزوجه والبنت
    وشكرا لمروركم
    وانا شايف بالفتره الاخيره ان الاخوات بالمنتدى حيقلبوا عليا
    انا مش راح اجيب مواضيع عن النساء تاني
    انا عايز اعيش
    ربنا يجعلهم راضيين علينا مث ولاد الجان والعفاريت
    وسلامتكم
    avatar
    ميرندا
    Admin(درجلى ماسى)
    Admin(درجلى ماسى)

    عدد الرسائل : 375
    العمل/الترفيه : طــــــــالبة
    المزاج : مجنووونه
    تاريخ التسجيل : 22/09/2009

    رد: فوائد الزوجة النكدية

    مُساهمة من طرف ميرندا في الثلاثاء ديسمبر 29, 2009 3:52 pm

    ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

    ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

    لالا احناااااااااااا مش بنقلب على حد بس بندافع عن حقوق المرأه نحن لك بالمرصاااااااااااد ياناجح


    وأنا هقووود المظاهرات البناتيه خصوصا والنسائيه عموما


    يعيش يعيش حزب البناااااااااااااااااااااات

    [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة] [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة] [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة] [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة] [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة] [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة] [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة] [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة]


    _________________
    [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة]
    avatar
    Eng.Najeh
    درجلى جديد
    درجلى جديد

    عدد الرسائل : 92
    العمر : 38
    العمل/الترفيه : مهندس معماري
    تاريخ التسجيل : 08/08/2009

    رد: فوائد الزوجة النكدية

    مُساهمة من طرف Eng.Najeh في الأربعاء ديسمبر 30, 2009 4:06 am

    يئبــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــروا قلبي البنات والنساء
    avatar
    امانى
    درجلى نشيط
    درجلى نشيط

    عدد الرسائل : 498
    تاريخ التسجيل : 20/05/2009

    رد: فوائد الزوجة النكدية

    مُساهمة من طرف امانى في الخميس ديسمبر 31, 2009 2:55 am

    دة فية طار بايت
    وواضحخ وصريح والله
    لاء لازم نشوف الموضوع دة
    وعلى كمل حال عمر الزوجة تكون نكدية لحالها الا اذا كان هوا منكد عليها عيشتها
    اما اذا كان مهننها ومريحها هتكون ذوجة بحبوحة وبشوشة
    وعلى كل حال تسلم ايدك [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة] [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة] [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة] [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة]
    [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة] [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة] [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة] [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة]
    [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة] [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة] [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة]
    [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة] [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة]
    [وحدهم المديرون لديهم صلاحيات معاينة هذه الصورة]
    avatar
    حبيبه

    عدد الرسائل : 67
    العمر : 24
    العمل/الترفيه : طالبة النجاح
    المزاج : راااااااااااااااااااااااااااااااااايق جدا
    تاريخ التسجيل : 24/08/2009

    رد: فوائد الزوجة النكدية

    مُساهمة من طرف حبيبه في الجمعة يناير 22, 2010 11:23 am

    انا معنديش رد غير انى اقول ان استاذ ناجح
    دبلومــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااسى
    شوفوا الردود ال ايه هو معندوش عنصريه
    ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
                           هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    avatar
    Eng.Najeh
    درجلى جديد
    درجلى جديد

    عدد الرسائل : 92
    العمر : 38
    العمل/الترفيه : مهندس معماري
    تاريخ التسجيل : 08/08/2009

    رد: فوائد الزوجة النكدية

    مُساهمة من طرف Eng.Najeh في الجمعة يناير 29, 2010 7:22 am

    حماكي مخضرم يابت ياحبيبه
    وبعدين ازعلي نفسي مني الا النساء
    يئبرو قلبي

      الوقت/التاريخ الآن هو الخميس سبتمبر 20, 2018 10:14 am